loading...

پارتی پاتوق

عکس

معرفی بهترین سایت هاست رایگان ایران

استفاده كنندگان از اين هاست ملزم به رعايت قوانين كپي رايت و قوانين جمهوري اسلامي ايران هستند

براي استفاده از لينك زير ثبت نام كنين

اول قوانين و مقررات رو بخونين بعد برين صفحه اول و ثبت نام كنين


http://hostraygan.com/l

آخرین ارسال های انجمن
کافی نت سهندیه تبریز بازدید : 1600 یکشنبه 15 تیر 1393 نظرات (0)

 

قیمت انواع خودروهای داخلی و و ارداتی

ایران خودرو

نام خودروقیمت بازار ( تومان )قیمت کارخانه ( تومان ) 
وانت باردو . یورو 4 13,000,000 12,781,000  
وانت باردو . یورو 4 . دوگانه سوز 16,200,000 14,720,000  
سمند SE یورو 4 26,100,000 ---  
سمند LX یورو 4 28,400,000 26,632,000  
سمند LX دوگانه سوز --- ---  
سمند EF7 یورو 4 29,400,000 29,513,000  
سمند EF7 دوگانه سوز یورو 4 32,300,000 31,771,000  
سمند سورن ELX 35,100,000 30,467,000  
سمند سورن ELX با موتور EF7 35,900,000 33,126,000  
پژو GLX 405 یورو 4 28,100,000 25,800,000  
پژو GLX 405 یورو 4 . 2 ایربگ . داشبورد جدید 30,800,000 27,695,000  
پژو GLX 405 دوگانه سوز . یورو 4 31,700,000 ---  
پژو GLX 405 دوگانه سوز . یورو 4 . دو ایربگ 34,100,000 30,117,000  
پژو SLX 405 یورو 4 31,100,000 26,000,000  
پژو SLX 405 یورو 4 . 2 ایربگ . داشبورد جدید 33,300,000 30,301,000  
پژو پارس سال یورو 4 34,800,000 30,661,000  
پژو پارس سال یورو 4 . 2 ایربگ . داشبورد جدید 38,300,000 34,880,000  
پژو پارس . یورو 4 . دوگانه سوز 37,900,000 ---  
پژو پارس . یورو 4 . دوگانه سوز . داشبورد جدید 41,800,000 36,420,000  
پژو پارس LX یورو 4 40,500,000 ---  
پژو پارس LX یورو 4 . 2 ایربگ . داشبورد جدید 42,900,000 36,070,000  
پژو پارس ELX . موتور XUM 43,900,000 39,995,000  
پژو پارس ELX . موتور 1.8 48,800,000 ---  
پژو 206 . تیپ 2 36,700,000 ---  
پژو 206 . تیپ 5 37,200,000 34,114,000  
پژو 206 صندوقدار . V8 دو ایربگ 37,600,000 34,649,000  
رانا EL . TU5 ناموجود ناموجود  
رانا LX . TU5 32,800,000 32,031,000  
رنو تندر E2 38,700,000 36,151,000  
رنو تندر اتوماتیک E2 46,400,000 45,970,000  
وانت دیزل - فوتون 107,000,000 91,000,000  
سوزوکی ویتارا دنده ای کلاس 8 130,000,000 127,750,000  
سوزوکی ویتارا اتومات کلاس 8 141,000,000 133,920,000  
دنا - 1.7 لیتری EF7 --- ---  
دنا - 2.0 لیتری XUM --- ---  
 

سایپا

نام خودروقیمت بازار ( تومان )قیمت کارخانه ( تومان ) 
پراید 151 SE 18,000,000 ---  
پراید 151 TL 17,400,000 17,169,000  
پراید 151 SL 16,200,000 15,919,000  
پراید 132 TL --- ---  
پراید 132 TL پایه گازسوز 21,100,000 18,300,000  
پراید 132 SE 19,800,000 18,900,000  
پراید 132 LE 18,900,000 ---  
پراید 132 EX 19,400,000 ---  
پراید 132 EX پایه گازسوز 21,500,000 ---  
پراید 132 SX 18,400,000 20,208,000  
پراید 132 SL 16,600,000 19,685,000  
پراید 132 SL پایه گازسوز 19,200,000 21,180,000  
پراید 141 EX 18,300,000 ---  
پراید 141 SL --- 18,791,000  
پراید 141 SX 17,200,000 19,316,000  
پراید 141 SE 18,700,000 ---  
پراید 111 SE 21,300,000 19,429,000  
پراید 111 EX 21,000,000 ---  
پراید 111 LE 19,700,000 ---  
پراید 111 SX 19,200,000 20,440,000  
پراید 111 SL 18,500,000 19,900,000  
پراید SL 131 18,000,000 19,595,000  
پراید SL 131 گازسوز 19,600,000 21,090,000  
پراید SX 131 19,200,000 20,122,000  
پراید SE 131 19,600,000 18,868,000  
پراید SE 131 گازسوز 22,100,000 20,368,000  
پراید LE 131 18,900,000 ---  
پراید LE 131 گازسوز 21,500,000 19,425,000  
پراید EX 131 19,500,000 ---  
پراید EX 131 گازسوز 21,100,000 19,918,000  
پراید TL 131 19,200,000 ---  
پراید TL 131 گازسوز 20,500,000 19,875,000  
تیبا EX یورو 4 25,000,000 ---  
تیبا LX یورو 4 ناموجود ---  
تیبا SX یورو 4 23,900,000 24,183,000  
تیبا SX یورو 4 . دوگانه سوز 26,000,000 ---  
تیبا هاچ بک SX ناموجود ---  
وانت زامیاد 24 25,900,000 23,540,000  
وانت زامیاد 24 گازسوز 27,500,000 25,390,000  
وانت زامیاد 24 دیزل 28,800,000 27,960,000  
وانت شوکا ناموجود 25,870,000  
وانت شوکا گازسوز ناموجود 26,420,000  
زوتی . اس 300 75,400,000 72,650,000  
برلیانس - V5 ناموجود 90,600,000  
 

پارس خودرو

نام خودروقیمت بازار ( تومان )قیمت کارخانه ( تومان ) 
کولیوس تیپ 1 153,000,000 155,610,000  
کولیوس تیپ 2 162,000,000 165,800,000  
مورانو 2012 229,000,000 ناموجود  
نیسان تینا HIGH 155,000,000 138,370,000  
نیسان قشقایی HIGH 133,000,000 ---  
ماکسیما . مولتی مدیا ناموجود ناموجود  
مگان 2000 تیپ 1 107,000,000 76,779,000  
مگان 2000 تیپ 2 113,000,000 ---  
مگان 2000 دنده ای ناموجود ---  
مگان 1600 تیپ 2 79,000,000 64,966,000  
رنو تندر E1 ناموجود ---  
رنو تندر E2 39,200,000 36,147,000  
رنو پارس تندر 41,200,000 38,184,000  
پیکاپ تک کابین 86,000,000 72,829,000  
پیکاپ دو کابین DX یورو 4 99,000,000 86,662,000  
پیکاپ ریچ دوکابین دو دف 71,500,000 65,277,000  
 

کرمان خودرو

نام خودروقیمت بازار ( تومان )قیمت کارخانه ( تومان ) 
لیفان 620 موتور 1.8 46,200,000 44,200,000  
جک توجوی هاچ بک J3 37,000,000 33,990,000  
جک توجوی صندوقدار J3 ناموجود 35,560,000  
جک J5 51,000,000 47,500,000  
جک J5 اتوماتیک 61,100,000 57,900,000  
لیفان X60 64,600,000 60,600,000  
لوبو ناموجود ---  
 
 
    
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
 
    
       
       
       
       
       
       
       
       
 
 
    
       
       
 
    
       
       
       
       
       
 
    
       
       
       
       
       
       
       
 
    
       
       
       
       
       
       
       
       
     
کافی نت سهندیه تبریز بازدید : 1356 جمعه 13 تیر 1393 نظرات (0)

 

كپي‌برداري با درجه بالا كه اصطلاحا آن را كپي‌برداري فريم به فريم مي‌گويند زماني به كار مي‌رود كه يك فيلم يا سريال عينا مانند نمونه قبلي آن و با كمترين دخل و تصرف ساخته شود.

گروه جنگ نرم  سريال هفت سنگ به نويسندگي! و كارگرداني عليرضا بذرافشان كه اين شب‌ها بعد از افطار روي آنتن شبكه سوم سيما مي‌رود، يك كپي ناقص از يك سريال آمريكايي به نام خانواده مدرن است. هر چند كه اين سريال به لحاظ محتويات طنزي كه در خود دارد تا كنون توانسته طرفداراني را براي خود جمع كند و هرچند كه از نظر محتواي معنوي مرتبط با ماه مبارك رمضان تهي است، اما به دليل شدت كپي‌برداري آن از صحنه‌ها و فريم‌هاي سريال آمريكايي خانواده مدرن، مورد توجه رسانه‌هاي غربي قرار گرفته است.

در ادامه تعدادي از اخبار رسانه‌هاي خارجي درباره اين سريال را مي‌بينيد.

يك وب‌سايتي كه اخبار بازيگران هم‌جنس‌باز را پوشش مي‌دهد با تيتر «تلويزيون ايران سريال خانواده مدرن را بدون شخصيت‌هاي هم‌جنس‌بازش بازسازي كرد» آورده است: سريال ايراني كمدي هفت سنگ بازسازي تقريبا كاملي از سريال آمريكايي خانواده مدرن و البته بدون شخصيت‌هاي هم‌جنس‌باز و رفتارهاي بي‌پرده آنان است.

بازتاب جهاني كپي


بازتاب جهاني كپي


بازتاب جهاني كپي

بازتاب جهاني كپي


بازتاب جهاني كپي

 

کافی نت سهندیه تبریز بازدید : 1493 پنجشنبه 12 تیر 1393 نظرات (0)

مراسم زار

بابازار یا مامازار ها نیز درمان‌گران کسانی هستند که کالبدشان توسط «زار» تسخیر شده است. حرفه‌ی «بابایی» و «مامایی» توارثی است و از پدر و مادر به فرزندان منتقل می‌شود. اصولاً جادو-پزشکان در هر سرزمینی از پایگاه اجتماعی والایی برخوردارند و مورد احترام و تقدس مردم قرار می‌گیرند.

جادو از جمله مقوله‌هایی است که در مردم‌شناسی بسیار مورد توجه دانشمندان بوده است و در جهت تبیین و تفسیر آن در جوامع مختلف انسانی مطالعات بسیاری صورت گرفته است. به نظر دانشمندان حوزه‌های مردم‌شناسی، قوم‌شناسی و فولکلور، جادو آن نیرو و قدرتی است که با استفاده از روش‌های رازآمیز و به کمک نیروهای ماورا‌ء‌الطبیعه برای نفوذ یا تغییر وقایع هستی به کار برده می‌شود. در ایران، «از ما بهتران» هستند که می‌توانند به بدن ما وارد شوند و باید آن‌ها را از خود راند.

 

معصومه ابراهیمی - پژوهشگر مردم‌شناسی - در گفت‌و گو با ایسنا، در این‌باره اظهار کرد: به طور کلی هر عملیات جادویی در بستری از مناسک و آیین‌های رازآمیز و با بهره‌گیری از نمادها و اوراد و دعا و رفتارهای خاص صورت می‌گیرد. جادو جزو پدیده‌های فرهنگی بسیار کهن است که با دین و اسطوره، زبان، ادبیات و مهمتر از همه با درمانگری و پزشکی ارتباط تنگاتنگ دارد.

 

این پژوهشگر بیان کرد: در شیوه‌ پندار غیر اثباتی و فارغ از جریان علت و معلولی، که «لوسین لوی برول» آن را شیوه‌ی پیش- منطقی می‌نامد، نظامی از قوانین فکری حکم‌فرماست که با نظام عقلانیت کنونی متفاوت است و به شدت پدیده‌هایی مانند جادو را در خود می‌پرورد.

 

او بیان کرد: برخی از قوانین فکری که موجد جادوست، عبارت‌اند از قانون «سرایت» و قانون «همانندی»، که نظام تفکر جادویی را معنا می‌بخشد. برخی از نشانه‌های جادوی سرایت و همانندی را امروزه در مراسم و مناسک جن‌زدایی و دورکردن نیروهای خبیث در مناطق مختلف ایران باز می‌یابیم «پرخوانی» و مراسم «زار» از این جمله‌اند.

 

این استادیار دانشگاه اضافه کرد: جادو-پزشکانی که این مراسم را اجرا می‌کنند پیشینه‌ای کهن در فرهنگ ایران دارند و با نام‌های متعددی مانند «پری‌خوان»، «بابازار» و «مامازار» و «جن‌گیر» یا «بهره‌دار» شناخته می‌شوند. آن‌ها جادو-پزشکانی هستند که می‌دانند کدام دسته از «از مابهتران» به کالبد آدمی درآمده‌اند و برای بیرون راندن آن‌ها عملیات پیچیده‌ی جادویی را اجرا می‌کنند.

 

ابراهیمی همچنین گفت: باور به وجود دیو‌ها و شیاطین از باورهای کهن همه‌ی جوامع بشری است که مردم‌شناسان خاستگاه آن را «آنیمیسم» و اسطوره‌های متحول شده می‌دانند و آن را ردپایی مهم در مطالعه‌ی شیوه‌ی مردمان پیشین در نظر می‌گیرند. من در «کتاب دیوشناسی ایرانی» تلاش کرده‌ام با مطالعه‌ی مردم‌شناختی فرهنگ‌های شهری و روستایی پدیده‌ی دیو‌پنداری، خویش‌کاری‌های دیوها و ارتباط آن‌ها را با آیین‌ها، مناسک و اعمال جادویی را پی‌گیری کنم. در این کتاب بیشتر دیوها و هیولاهای وهمی و حوزه‌ی عملکرد جادویی آن‌ها معرفی شده‌است. این باور‌ها در ایران تا چندی پیش بسیار فراگیر بود ولی از چند دهه‌ی قبل به این سو کمتر شده یا به اشکال نوین و در کسوت پدیده‌های دیگر امتداد یافته است.

 

این پژوهشگر فولکلوریست بیان کرد: به هر حال، شکل سنتی‌تر باور به حلول یا پیکرگردانی دیوها و شیاطین در برخی مناسک محلی بارزتر است. از جمله آیین بادزدایی در جنوب ایران که عملیاتی جادویی برای بیرون راندن باد (به عنوان گونه‌ای از دیو ها و جن‌های شرور) از کالبد کسانی است که «مرکوب» یا «مسخر» نامیده شده و برای درمان آن‌ها اعمال جادویی متنوعی اجرا می‌شود.

 

او اضافه کرد: دیوها و شیاطین از راه‌های مختلفی کالبد آدمی را تسخیر می‌کنند. اما نقطه‌ی اشتراک همه‌ی آن‌ها این است که از ما بهتران معمولاً به صورت نامرئی و عمدتاً به صورت باد یا هوا در می‌آیند و در یک لحظه به داخل کالبد انسان حلول می‌کنند. از این‌رو در بسیاری از نقاط ایران و سرزمین‌های اطراف به تسخیر کالبد آدمی توسط از ما بهتران «باد زدگی» و تسخیرشدگان را «اهل هوا» می‌گویند.

 

 

ابراهیمی همچنین بیان کرد: اگرچه جادو-پزشکان با روش‌های درمانی جادویی جن‌بادهای شرور کالبد آدمی را رام یا به اصطلاح «صاف» می‌کنند اما کسی که یک‌بار توسط جن‌ها و شیاطین تسخیر شده باشد تا آخر عمر میانجی و واسطه‌ (مدیوم) میان جن‌ها و آدمیزادگان قرار می‌گیرد. از این‌رو به افراد تسخیر شده «اهل هوا» می‌گویند. دیوها و شیاطین به محض ورود به کالبد آدمی ارتباط او را با جامعه مختل می‌کنند. افراد جن‌زده (پری‌زده) یا تسخیرشده رفتار هیستریک پیدا می‌کنند. حالت غش و صرع به آن‌ها دست می‌دهد و رفتارهای نابه‌هنجار انجام می‌دهند و گاهی حتی برخی از اعضای بدن فرد فلج می‌شود. البته ممکن است آرام و بی‌حرکت هم بماند و ساعت‌ها به گوشه‌ای خیره شود یا همچون دیوانگان فریاد بکشد و لباس از تن بدرد و به خود یا دیگران آسیب برساند. در جنوب ایران به فرد تسخیرشده «هوایی» می‌گویند.

 

او اظهار کرد: در میان اهالی جنوب ایران، بویژه ساکنان استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر، «بادزدگی» یا «هوایی شدن» پدیده‌ی شناخته‌شده‌ای است و برای درمان آن هم مراسم ویژه‌ای با حضور درمان‌گران محلی که نقش جادو-پزشکان را ایفا می‌کنند، برگزار می‌شود. به مراسم درمان بادزدگی یا رام و مطیع کردن جن‌های درون کالبد انسان‌ها «زار» می‌گویند. زار نام یکی از شرورترین جن‌هایی است که به شکل باد یا هوا کالبد آدمی را تسخیر می‌کند.

 

این پژوهشگر بیان کرد: جادو-پزشکان همچون جادوگران ماهری هستند که به علت برخورداری از قدرت‌های جادویی یا به سبب تمرین و ممارست بر توانایی‌های غیر معمول، توانایی برقراری ارتباط با جهان از ما بهتران را کسب کرده‌اند. آن‌ها میان جهان انسانی و جهان فراانسانی نقش واسطه‌ای دارند.

 

او ادامه داد: از جمله شناخته‌شده‌ترین جادو-پزشکان به باباها یا ماماهای جنوب ایران می‌توان اشاره کرد که در درمان بادزدگی، رام و بیرون راندن جن‌های درون کالبد آدمی فعالیت می‌کنند. باباها و ماماهای جنوب معمولاً سیاه‌پوستان دورگه‌ای هستند که براساس تخصصشان در بیرون راندن جن‌های مختلف نام‌گذاری می‌شوند. مثلاً «بابانوبان» جادو-پزشکی است که در زمینه‌ی جن «نوبان» تخصص دارد.

 

او ادامه داد: بابازار یا مامازار ها نیز درمان‌گران کسانی هستند که کالبدشان توسط «زار» تسخیر شده است. حرفه‌ی «بابایی» و «مامایی» توارثی است و از پدر و مادر به فرزندان منتقل می‌شود. اصولاً جادو-پزشکان در هر سرزمینی از پایگاه اجتماعی والایی برخوردارند و مورد احترام و تقدس مردم قرار می‌گیرند.

 

این پژوهشگر مردم‌شناسی همچنین بیان کرد: شیوه‌ی درمان همه‌ی جادوپزشکان در چند اصل با هم مشترک است؛ مانند استفاده از موسیقی ممتد و یکنواخت (شامل طبل‌کوبی، ذِکرخوانی، آوازخوانی)، قربانی کردن حیوانات، برپایی سفر‌ه‌های غذا که در آن خوراکی‌های مخصوص قرار دارد، کتک زدن و یا سوزندان فرد جن‌زده، سوزندان بخورها و گیاهان خوشبو و رماننده مانند اسپند، یا دود کردن گیاهان بدبو یا مدفوع، خوراندن برخی داروها به بیماران جن‌زده که در آن‌ها حالت توهم پدید می‌آورد، رقص‌های یکنواخت، روغن‌مالی یا عطرآگین کردن بدن بیمار جن‌زده و افروختن آتش تا چند شبانه‌روز.

 

 

ابراهیمی اظهار کرد: اگر از ما بهتران کالبد انسانی را تسخیر کنند، رابطه‌ای متقابل میان آن‌ها و انسان پدید می‌آید. یعنی آنچه بر جسم و روان آدمی بگذرد بر از ما بهتران نیز تأثیر می‌گذارد. بر اساس همین قانون جادویی سرایت کاهنان و جادوپزشکان گاه با کتک زدن و سوزندان فرد جن‌زده به جن درون او صدمه می‌زنند تا جن کالبد را رها کند و از آن خارج شود.

 

این مدرس دانشگاه گفت: کاهنان و جادو-پزشکان برای برقراری رابطه با جن‌ها معمولاً در «مراقبه» و «چله‌نشینی» به سر می‌برند. صرفاً با پشت سر گذاردن دوره‌های طولانی‌مدت تزکیة نفس و روش‌های آرامش روح و روان است که جادوپزشک توانایی مافوق بشری پیدا می‌کند و به تسخیر از ما بهتران دست می‌زند. به غیر از جادو-پزشکان، حتی مردم معمولی نیز بر این باورند که اگر در چله بنشینند یا به مجالس طولانی‌مدت ذکر و دعاخوانی بروند، می‌توانند ارواح و از ما بهتران را نزد خود احضار کنند و آنچه را می‌خواهند از آن‌ها بگیرند.

 

 

او ادامه داد: در جنوب ایران باباها و ماماها با لباس‌های یکسره سفید و چوب خیزرانی در دست شناخته می‌شوند. معمولاً به دستور بابا و ماما در تمام محله طبل کوبیده می‌شود و آن نشانه‌ی این است که جن‌بادی کسی را تسخیر کرده است و برای درمان آن قرار است مراسم زار برپا شود. محلی‌ها اصطلاحاً اجرای مراسم زار را «بازی» می‌گویند.

 

 

این پژوهشگر گفت: با شنیدن صدای طبل همه به سمت محل اجرای مراسم می‌شتابند. برخی افراد نیز لباس سفید به تن دارند. آن‌ها «اهل هوا» هستند؛ یعنی کسانی که با درمان بابا و ماما بهبود یافته‌اند. جن درون آن‌ها یا از کالبدشان خارج شده یا رام و بی‌آزار شده است. اگرچه آن‌ها بهبودی یافته‌اند اما در همه‌ی عمر ملزم به رعایت برخی قوانین و شرایط هستند. از جمله پوشیدن لباس‌های یکسره سفید و پاکیزه، شستشو و عطرآگین کردن بدن، دست نزدن به مردار، دست نزدن به ناپاکی‌هایی مانند نجاست، نیاشامیدن مسکرات و از همه مهم‌تر شرکت کردن در مراسم و «بازی‌هایی» که برای افراد جن‌زده برگزار می‌شود.

 

 

ابراهیمی بیان کرد: اگر اهل هوا شایست‌ها و ناشایست‌ها را رعایت نکنند مجدداً گرفتار و مسخّر جن‌بادها می‌شوند. از این‌رو به غیر از مردم عادی، اهل هوا نیز در اجرای مراسم زار شرکت می‌کنند. باباها و ماماها هم در چند مرحله به اجرای مراسم می‌پردازند. معمولاً در مرحله‌ی اول بیمار در حجاب و پرده نگهداشته می‌شود.

 

او افزود: بابازار و یا مامازار به بدن بیمار ضمادی تهیه شده از هفت گیاه بی‌خار و خاک هفت گذرگاه می‌مالد و با چوب خیزران به بدن بیمار ضربه می‌زند و آن را متبرک می‌کند. عصا و چوب خیزران در تمام مراحل اجرای مراسم در دست بابازار یا مامازار است. پس از آن انگشت شست پای بیمار با ریسمانی از موی بز بسته می‌شود تا قدرت جن‌باد کم شود. سپس با تشدید محرک‌های حسی از طریق حالت خلسه و موسیقی و رقص، کف زدن و دود کردن کندر و اسفند و آوازخوانی، او را به مرحله‌ای از خلسه می‌رسانند که از خود بی‌خود می‌شود.

 

این پژوهشگر همچنین گفت: در این مرحله بابازار یا مامازار با جن درون فرد رابطه برقرار می‌کنند و از او می‌خواهد که از پیکر آن فرد بیرون بیاید. معمولاً جن‌بادها خواسته‌های ریز و درشتی دارند و تا خواسته‌های آن‌ها انجام نشود «مرکب» خود را ترک نمی‌کنند. جن‌بادها معمولاً خوراکی می‌خواهند. از این‌رو در طول مراسم درمان سفره‌ای گسترده می‌شود و خوراکی‌هایی چون خرما و خون حیوان قربانی که معمولاً بز است در آن قرار داده می‌شود و در سفره‌ی گل‌های رنگارنگ، میوه‌های تازه، میوه‌ی درخت کنار، شیرینی و تخم‌مرغ می‌گذارند.

 

او افزود: ممکن است جن‌باد به بابا یا ماما بفهماند که قطعه‌ای طلا یا جواهر یا حتی عصای خیزران می‌خواهد. به هرحال جادوپزشک، پس از برآوردن خواسته‌های جن‌باد، با اعمال خاصی او را تسخیر می‌کند. پس از اجرای مراسم بیمار هویت جدیدی کسب می‌کند و به حلقة‌ی «اهل هوا» می‌پیوند و رعایت برخی شایست‌ها و ناشایست‌ها بر او واجب می‌شود. مراحل سه‌گانة‌ی درمان بیمار نوعی «مراسم گذار» را یادآوری می‌کند که برخی مردم‌شناسان همچون «ون‌جنپ» به آن پرداخته‌اند.

کافی نت سهندیه تبریز بازدید : 1346 چهارشنبه 28 خرداد 1393 نظرات (0)

 


يک روزنامه ايراني حاشيه‌هاي تماشاي بازي تيم ملي فوتبال ايران با نيجريه در چارچوب رقابت‌هاي جام جهاني 2014 از سوي هيات مذاکره‌کننده هسته‌اي ايران در وين را روايت کرده است.


روزنامه دنياي اقتصاد نوشت: بازي اول ايران در جام جهاني مقابل نيجريه اين فرصت را فراهم کرد تا اعضاي تيم هسته‌اي و همچنين خبرنگاراني که به همراه وزير امور خارجه براي گفت‌وگوهاي هسته‌اي به وين سفر کرده بودند، در دفتر نمايندگي ايران به تماشاي فوتبال بنشينند.

مسئول ديپلماسي رسانه‌اي وزارت خارجه از طريق ايميل، هماهنگي‌هاي لازم براي حضور خبرنگاران را فراهم کرده بود. ساعت 9 به وقت وين (23:30 به وقت تهران)، اعضاي تيم هسته‌اي از جمله محمدجواد ظريف، عباس عراقچي و مجيد تخت‌روانچي و ديگر افراد تيم مذاکره و همچنين خبرنگاران و عکاسان در اتاق مخصوص نمايندگي که گنجايش 50 نفر را داشت، بازي را با آب و تاب‌هاي مخصوص ايراني به تماشا نشستند.

اگرچه حس و حال بازي و مصادف شدن آن با مذاکرات هسته‌اي موجب شده بود تا هيجان و شور ايراني دوچندان شود اما اين مساله باعث نشد که ظريف، آرامش هميشگي خود را از دست بدهد. هر چند هرازگاهي با خنده و گپ و گفت با همکاران خود، موجب برانگيختن هيجان ديگر افراد مي‌شد.

در مقابل اما شور و هيجان مضاعف مجيد تخت‌روانچي، مذاکره‌کننده ارشد ايران موجب شده بود با هر افت و خيز در بازي شاهد واکنش‌هاي متفاوت او در قامت يک ديپلمات باشيم که اين هيجان، هر از گاهي به عباس عراقچي ديگر عضو بلندپايه تيم هسته‌اي نيز انتقال پيدا مي‌کرد.

حضور نداشتن دکتر جمشيد ممتاز حقوقدان برجسته کشور با وجود حضور همه افراد تيم هسته‌اي در سالن نيز در نوع خود جالب بود.

اعضاي دفتر نمايندگي ايران در وين که واقع در خيابان يورگاسه در منطقه 3 وين و بالاتر از رود بزرگ دانوب بود، با آجيل و آبميوه از حاضرين پذيرايي مي‌کردند.

يکي از نمايندگان دفتر با ديگر همکاران خود بر سر نتيجه در حال بحث بود و مي‌گفت اگر ايران بازي را ببرد، به همه شام خواهد داد.

اگرچه نتيجه مساوي صفر - صفر باعث شد به‌رغم کسب يک امتياز ارزشمند از بازي اول و مقابل تيم نيجريه، همگي خوشحال باشند اما خبرنگاران شام را از دست دادند و مجبور شدند پس از پايان بازي به فکر تهيه شام خود باشند.

ظريف در پايان بازي گفت که اين بازي اگرچه مساوي تمام شد اما براي ما حکم برد - برد را داشت.

در پايان هم ماشين‌هاي مستقر در ورودي دفتر ايران، خبرنگاران را به هتل‌هاي خود برگرداندند.



کافی نت سهندیه تبریز بازدید : 1541 پنجشنبه 15 خرداد 1393 نظرات (0)

 

اندازه آن ها تا 16 سانتیمتر نیز می رسد در شهرهای پینانگ، پراک، سلانگور، نگری سمبیلان، مالاکا و جوهور به طور مرتب و زیاد دیده می شوند. لمس این پروانه ها می تواند ضمن ایجاد خارش در پوست تنفس انسان را به ویژه در افرادی که مبتلا به آسم هستند با اختلال مواجه کند.
 شهرهای مختلف مالزی و دولت - شهر سنگاپور این روزها شاهد هجوم پروانه های غول پیکری است که این شهرها را به تسخیر خود در آورده اند.
 
به گزارش ایرنا، هر عابر پیاده در کوالالامپور شب ها شاهد صدها پروانه بزرگ است که در شهر جولان می دهند و در روز در سایه ها به استراحت می پردازند.
 
این پروانه ها اکنون در خیابان های شهرهای مختلف مالزی از جمله کوالالامپور و کوانتان در استان پاهانگ به وفور دیده می شوند و برخی از مردم را آشتفته کرده اند.
 
سنگاپور نیز از ماه گذشته شاهد هجوم این پروانه ها بود و اکنون نیز در این دولت – شهر بسر می برند.
 
این پروانه های بزرگ که اندازه آن ها تا 16 سانتیمتر نیز می رسد در شهرهای پینانگ، پراک، سلانگور، نگری سمبیلان، مالاکا و جوهور به طور مرتب و زیاد دیده می شوند.
 
بزرگی این پروانه ها و هجوم آن ها به شهرها برای مردم مالزی سوال ایجاد کرده است و همه بدنبال پاسخ این سوال هستند که چه اتفاقی روی داده است .
 
برخی مردم صبحگاه و هنگام خروج از منزل با چند پروانه بزرگ مرده مواجه می شوند و این افراد ورود این تعداد پروانه بزرگ به شهر را ترسناک می دانند.
 
این پروانه ها شب به پرواز در می آیند.
 
این پروانه ها روز جمعه نیز به ورزشگاهی که بازی نیمه نهایی جام حذفی مالزی در آن برگزار می شد حمله ور شدند و بازی را با اختلال مواجه کردند.
 
روزنامه نیو استریت تایمز مالزی روز پنجشنبه اعلام کرد این پروانه های بزرگ خطری برای انسان به همراه ندارند و تنها ممکن است لمس آن ها باعث خارش پوست شود.
 
ˈسلما مت راویˈ حشره شناس مدرسه علوم زیستی دانشگاه مالزی، گفت که این پروانه ها از نوع ˈلیزا زامپا دوسیلهˈ هستند و در مناطق استوایی یافت می شوند.
 
وی گفت علل مختلفی را می توان برای حضور این پروانه های غول پیکر در شهرها در نظر گرفت که تغییر آب و هوایی می تواند یکی از علت ها باشد.
 
وی گفت این پروانه ها اصولا در ارتفاعات دیده می شوند، اما احتمال دارد در فاصله ماه های مه تا آگوست در تعداد زیاد از مزارع و مناطق شهری دیده شوند.
 
این پروانه ها شب ها ظاهر شده و چراغ های روشن آن ها را به خود جلب می کند و در طول روز نیز در سایه و محل های خنک و در پای درختان بزرگ استراحت می کنند.
 
لمس این پروانه ها می تواند ضمن ایجاد خارش در پوست تنفس انسان را به ویژه در افرادی که مبتلا به آسم هستند با اختلال مواجه کند.

هجوم پروانه های غول پیکر به مالزی (+عکس)

هجوم پروانه های غول پیکر به مالزی (+عکس)
کافی نت سهندیه تبریز بازدید : 1634 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (0)

 

با وجود رسوایی های پی در پی اخلاقی مجری بدنام شبکه من و تو، رها اعتمادی و جدا شدن برخی از مهره های کلیدی این شبکه و اعتراض آنان به اقدام های جنون آمیز وی، هنوز مدیریت شبکه من و تو تصمیم در ابقای رها اعتمادی دارد. تصمیمی که تاوان آن جدا شدن برخی از عوامل، تعطیلی برنامه ها و حتی افت شدید مخاطب می باشد. این در صورتی است که اگر جابجایی رها اعتمادی در حیطه اختیارات مدیریت شبکه من و تو باشد!

به گزارش مشرق به نقل از بولتن نیوز ، دیلی اکسپرس در گزارشی نوشت: جدایی نا به هنگام برخی دیگر از مجریان با سابقه و کلیدی از شبکه من و تو آن هم درست پس از رسوایی اخلاقی دیگر رها اعتمادی و ثبت رسمی ازدواجش با شاهین نجفی در کمپین همجنسگرایان انگلستان سوال ها و ابهام های فراوانی را در پی داشت.

طناز خامه که از سال 2012 به استخدام شبکه من و تو در آمد از همان ابتدا در اتاق خبر این شبکه فعالیت داشت.

وی که یکی از سردبیران این برنامه به حساب می آمد و به عنوان فردی تأثیر گذار در پیشبرد اهداف سیاسی شبکه به حساب می آمد ناگهان با درج پستی در صفحه شخصی خود از جدا شدنش از شبکه من و تو خبر داد. وی علت جداییش را بی اخلاقی و نبود انسانیت در این شبکه اعلام کرد.

طناز خامه طی چندین پست در فیسبوکش با لحنی تند خطاب به رها اعتمادی چنین نوشت: « انسانيت و معرفت در وجود هر كسى نيست ... »

وی  با اعتراف به اینکه هرگز نمی تواند این اقدام جنون آمیز رها اعتمادی را بپذیرد، در پستی دیگر نوشت: « هر شب قبل از خواب به خودم اميدوارى مى دم كه شايد فردا روزى باشه كه بهم ثابت شه كه تمام فكر و احساس هاى من توهم بوده .. ولى هر روز كه مى گذره بيشتر احساس مى كنم كه چه ساده واقعيت ها را به پاى توهم خود نوشتم ...»

نکته قابل توجه اینکه شبنم و شیدا رئیسی نیز پس از این رسوایی اخلاقی و همراه با طناز خامه از شبکه من و تو جدا شدند. (شیدا و شبنم رئیسی از مجریان و تهیه کنندگان برنامه دکتر کپی بودند)

در پایان خاطر نشان می شود کمپین حمایت از همجنس گرایان انگلستان در آوریل 2014 در سایت رسمی خود ضمن انتشار مطلبی تحت عنوان "ازدواج قانونی همجنس گرایان" از ثبت قانونی ازدواج برخی از همجنس گرایان در انگلستان خبر داد.

28 مارس 2014 که ازدواج همجنس گرایان در انگلستان و ولز قانونی شد،  کمپین های حامی همجنسگرایی در این کشور به تبلیغ و ترویج آن پرداختند که با انتشار برخی از اسناد رسمی ازدواج همجنس گرایان در این کشور سعی در تشویق، حمایت و تبلیغ این کار غیر اخلاقی دارند. ثبت ازدواج همجنسگرایی تارکان توت اوغلو، خواننده پاپ ترک و شاهین نجفی با رها اعتمادی، برنامه ساز و مجری شبکه من و تو در انگلستان از مواردی است که این کمپین های حامی همجنس گرایی در این کشور با انتشار اسناد آن مانور تبلیغاتی می دهند.  

حال جای این سوال باقی می ماند که با وجود رسوایی های پی در پی اخلاقی مجری بدنام شبکه من و تو، رها اعتمادی و جدا شدن برخی از مهره های کلیدی این شبکه و اعتراض آنان به اقدام های جنون آمیز وی، هنوز مدیریت شبکه من و تو تصمیم در ابقای رها اعتمادی دارد. تصمیمی که تاوان آن جدا شدن برخی از عوامل، تعطیلی برنامه ها و حتی افت شدید مخاطب می باشد. این در صورتی است که اگر جابجایی رها اعتمادی در حیطه اختیارات مدیریت شبکه من و تو باشد!

 به ثبت رسیدن ازدواج رها اعتمادی با شاهین نجفی در انگلستان

به ثبت رسیدن ازدواج همجنسگرایی تارکان توت اوغلو، خواننده پاپ ترک

کافی نت سهندیه تبریز بازدید : 1603 جمعه 26 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

tulanij2 jizjiz ir طولانی ترین رابطه جنسی به بیمارستان ختم شد

طولانی ترین رابطه جنسی به بیمارستان ختم شد+عکس

کار عجیب زن و شوهری که کارشان به بیمارستان کشیده شدخانمی اهل سیاتل بر اثر طولانی کردن معاشقه خود با شوهرش سر از بیمارستان بیرون آورد….

 

 

ادامه مطلب برای اعضای بالای 18سال

کافی نت سهندیه تبریز بازدید : 1568 شنبه 13 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
 برهنگی زن جوان مترو را بهم ریخت + عکس

مسافران هنگامی که این  را دیدند که وارد مترو شد و در چند قدمی آنها در وسط واگن ایستاد شوکه شدند.

 

او هیچ به کسانی که از او عکس و فیلم میگرفتند نشان نداد و به نظر نمیرسید از این جریان ناراحت شده باشد. او بدون اینکه با کسی صحبتی داشته باشد و یا کلمه ای حرف بزند و یا حتی واکنشی به حرفها و حرکات اطرافیان داشته باشد چند ایستگاه بعد از واگن پیاده شد.

 

در حال حاضر با پخش شدن تصاویر این زن مسئولان مترو و پلیس شهر وین در صدد یافتن وی و یا دانستن هویتش هستند .

 

یک نشریه اعلام کرده است این زن خودش را معرفی کرده و علت این کار عجیبش را توضیح داده است اما به نظر میرسد این حرف تنها یک شایعه باشد.

 

یک شاهد میگوید :من نمیتوانم باور کنم که یک زن با این وضعیت در یک مکان عمومی دیده شود. با دیدن او واقعا حیرت زده شدم . او حتی در مقابل عکس گرفتن دیگران عکس العملی نشان نداد و درواقع میتوان گفت جلوی دوربین ها ژست هم میگرفت.

 

بیشتر شاهدان این صحنه علاوه بر شوکه شدن نگران این زن بودند که در سرمای اتریش برهنه در خیابانها حضور پیدا کرده بود. به هرحال تا کنون نام و نشانی از این زن پیدا نشده است و حضور او هنوز همانند یک معمای حل نشده ذهن اکثر مردم پایت

 

 

خت اطریش را به خود مشغول کرده است.

 

 برهنگی زن جوان

تعداد صفحات : 34

درباره ما
پارتی پاتوق محل مطالب آموزشی علمی تفریحی و معرفی فیلم و سریال
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    تبلیغ یکساله
    هاست رایگان
    کافی نت سهندیه تبریز


     

    آمار سایت
  • کل مطالب : 1127
  • کل نظرات : 489
  • افراد آنلاین : 23
  • تعداد اعضا : 995
  • آی پی امروز : 288
  • آی پی دیروز : 312
  • بازدید امروز : 5,595
  • باردید دیروز : 8,229
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 31,662
  • بازدید ماه : 69,955
  • بازدید سال : 401,411
  • بازدید کلی : 9,182,425
  • کدهای اختصاصی
    یکسال تبلیغ 30تومن

    سفارش دهید

    بهترین سایت هاست رایگان


    دانلود آهنگ های جدید - دانلود آهنگ های جدید