close
تبلیغات در اینترنت
|سایت تفریحی|دانلود اهنگ جدید|دانلود فیلم جدید|اخبار جدید|
 
مطالب پر بازدید
 
مطالب تصادفی
معرفی بهترین سایت هاست رایگان ایران

استفاده كنندگان از اين هاست ملزم به رعايت قوانين كپي رايت و قوانين جمهوري اسلامي ايران هستند

براي استفاده از لينك زير ثبت نام كنين

اول قوانين و مقررات رو بخونين بعد برين صفحه اول و ثبت نام كنين


http://hostraygan.com/l

آخرین ارسال های انجمن
استخدام :شرکت تأمین سرمایه نوین از رشته های مدیریت، مدیریت مالی،بانکداری،حسابداری...

استخدام :شرکت تأمین سرمایه نوین از رشته های مدیریت، مدیریت مالی،بانکداری،حسابداری...


استخدام :شرکت تأمین سرمایه نوین از رشته های مدیریت، مدیریت مالی،بانکداری،حسابداری...

شرکت تأمین سرمایه نوین (سهامی خاص) جهت تامین نیروی انسانی مورد نیاز با هدف انتخاب اشخاص کارآمد از فارغ‌التحصیلان رشته‌های مدیریت، مدیریت مالی،بانکداری،حسابداری، اقتصاد و دیگر رشته‌ها دعوت به همکاری می نماید.شرایط داوطلبان:* دارا بودن شرایط عمومی استخدام و برخورداری کامل از سلامتی جسمی و روحی* دارا بودن کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم* عدم‌اشتغال به تحصیل(در مقطع بالاتر)* نداشتن سوءپیشینة کیفری* حداقل معدل 15* توانایی استفادة عملی از نرم افزارهای Word- Excel و Internet* آشنایی با زبان انگلیسی* داشتن حداقل 2 سال سابقۀ کار مرتبط و آشنا با بازارهای پولی و مالی* حداکثر سن 30 سالشرکت تأمین سرمایه نوین در حوزه های شغلی زیر نیرو می پذیرد:

    1. پذیره نویسی و عرضه اولیه

    1. سبدگردانی و مدیریت دارایی ها

    1. بانکداری اختصاصی

    1. تحقیقات


      در صورتی که شما حائز
شرایط
      هستید می توانید
فرم استخدام
    را تکمیل و برای ما ارسال نمائید.توجه: انجام مصاحبه با متقاضیان و ارسال رزومه و تکمیل فرم استخدام هیچ‌گونه تعهد استخدامی برای شرکت ایجاد نمی‌کند.
تعداد بازدید از این مطلب: 642
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اعلام رسمی طلاق فرزاد حسنی از آزاده نامداری

آزاده نامداری و فرزاد حسنی

آزاده نامداری و فرزاد حسنی

 

"آزاده نامداری" بالأخره ماجرای طلاق از "فرزاد حسنی" را پس از حدود سه ماه رسانه‌ای کرد و در گفتگویی این موضوع را رسماً تأیید کرد.

به گزارش سایت خبرگزاری دانشجو؛ از حدود سه ماه پیش خبری دهان به دهان در میان اهالی رسانه‌ای می چرخید. خبر مربوط بود به پرسر و صداترین ازدواج سال 92،‌ ازدواجی که سید حسن خمینی عاقد آن بود و دو تن از مجریان مطرح کشور، زوج و زوجه آن. «فرزاد حسنی» و «آزاده نامداری» با هم ازدواج کردند و این موضوع را رسماً و با حضور در کنسرت یکی از خوانندگان کشور اعلام کردند.

اتفاقا همین زوج مجری بودند که برای اولین بار به طور مشترک، اجرای برنامه سال تحویل شبکه دو سیما را به عهده گرفتند. اجرایی که اصلاً نتوانست مطابق انتظار بدرخشد و پر حاشیه شد و انتقادات بسیاری را هم برانگیخت؛ درست مثل خود این دو مجری، پر سر و صدا شد و پر حاشیه.

خبر طلاق نامداری و حسنی را مدت ها بود شنیده بودیم، ولی به جهت رعایت حریم شخصی این دو هنرمند،‌ خبر آن را منعکس نکردیم تا حریم شخصی آن ها را فدای یک خبر پرکلیک نکرده باشیم. تا امروز که آزاده نامداری در گفتگوی خود را با روزنامه صبا برای نخستین بار در یک تریبون رسمی این خبر را اعلام کرد.

آزاده نامداری در این گفتگو گفت:‌ آزاده نامداری قطعاً زندگیش آبستن اتفاقاتی بوده و هر جوری هم که مدیریت کرده نتواسته جلوی رخداد بیرونی آن را بگیرد. اما من اصلا سعی نمی کنم که بگویم این اتفاق نیفتاده یا مقصرش کس دیگری بوده است. من می خواهم بگویم که این اتفاق می تواند در زندگی هر کسی بیافتد.

گفتنی است خبر طلاق آزاده نامداری و فرزاد حسنی پیش از این در محافل غیر رسمی نقل شده بود.

تعداد بازدید از این مطلب: 752
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آگهی استخدام تامین اجتماعی همراه با نمونه سوالات رایگان

 

برای دانلود کامل شرایط استخدام تامین اجتماعی 93 دیپلم و بالاتر به همراه نمونه سوال رایگان اینجا را کلیک کنید

http://s5.picofile.com/file/8134105234/tamin.rar.html

تعداد بازدید از این مطلب: 677
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خانه شو ابتذال غرب در قلب تهران /خانه مد ایران یا خانه شو ابتذال غرب +تصاویر
ترویج فرهنگ غرب به نام ایران

 

وجود انواع لباس ها، مدل های کیف و کفش و پوشش هایی که کاملا با فرهنگ ایرانی اسلامی منافات دارند، تنها گوشه ای از تلاش های ضدفرهنگی این نهاد به ظاهر فرهنگی می باشد.
 راه اندازی و تاسیس انواع كارگروه و بنیاد و خانه و شورای ساماندهی برای پیش بردن كارهایی كه باید به صورت عادی و طبق رویه طبیعی دستگاه های حاكمیتی كشور انجام شود، ترفندی است برای سر كار گذاشتن ملت و منحرف كردن ذهن ها و فرستادن من و شما پی نخود سیاه. پشت پرده این نمایش هم هدف های دیگر و رویكردهای دیگر پیگیری می شود و من و شما متحیر می مانیم كه چه می خواستیم؛ چه شد!
 
چندی پیش، رونمایی از مانتوهای ورزشگاهی خانه مد خبرساز شد. مانتوهایی كه كوچكترین انطباقی با معیارهای دینی و فرهنگی ما ندارد، به عنوان «مد ایرانی اسلامی در چارچوب جمهوری اسلامی ایران» و تحت نظارت مستقیم «بنیاد ملی مد و لباس» معرفی شده است. همه جنبه های منفی غیر قابل چشم پوشی این (به اصطلاح) مانتوها یك طرف؛ توهین به كلمه مقدس «الله» و پرچم مقدس كشور هم یك طرف! برداشتن نشان «الله» از روی پرچم و گذاشتن عكس جانوری كه گفته می شود یوزپلنگ ایرانی است و درست كردن لباسی جلف و نازیبا با این پرچم تحریف شده كه برای تبرج و جلب توجه نامحرمان كاربرد دارد، حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد. 
 
در صفحه خبر رونمایی از این مانتوها در سایت خانه مد ایرانی  نوشته شده است: «پوشش های ارائه شده همگی کد شیما را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده اند» و برای توجیه تولید و عرضه این لباس نوشته است: «عواید حاصل از تولید و فروش این مانتوها برای حمایت از تیم ملی فوتبال کشورمان در بازی های آسیایی اختصاص خواهد یافت!»
 
نكته طنز این قصه غم انگیز اینجاست كه در همین سایت، در صفحه ای با عنوان «قاچاقچیان لباس، مشکل بزرگ طراحی و تولید پوشاک ملی»  اینگونه نوشته شده: «ظرف هفته گذشته، خانه مد ایرانی با همکاری گروهی از طراحان و دوزندگان داخلی، از طرح های مانتوهای ایرانی اسلامی تحت عنوان «مانتوهای ورزشگاهی» رونمایی کرد.
 
این پوشش ها که با الهام گرفتن از پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران، تصاویری از یوز ایرانی و نماد هایی از توپ جام جهانی تهیه و به صورتی نوین ارائه شد، به سرعت مورد هجوم قاچاقچیان پوشاک قرار گرفت. این گروه با استفاده از امکانات گسترده خود سعی کرده اند چراغ هایی را که در حال روشن کردن فضای مد و لباس کشور هستند(!) با تند باد سرمایه های حاصل از درآمد های نامشروع خود خاموش کنند. در این راه متأسفانه برخی رسانه های داخلی نیز بدون آگاهی از واقعیت های پشت پرده، دیدگاه های یکسویه و هدفدار آنها را منعکس ساخته اند!»
 
نگاه کوتاهی به سایت خانه مد ایرانی و بررسی عقبه و سوابق قبلی این سایت می تواند ابعاد دیگری از این گروه به اصطلاح مد ایرانی و اسلامی را برای هر مخاطبی روشن می نماید. 

 
در صفحه خانگی این سایت ، عكسی با عنوان «مهمانی رنگ ها» قرار دارد كه وقتی روی آن كلیك می كنید ، تصویر زنی با لباس تحریك كننده و آرایش زننده در سطح شهر را می بینید كه در مقابل آن نوشته شده: «بهار از راه رسید و با خود کلکسیونی از رنگ ها را به همراه آورد. رنگ های تیره و سرد را از تن برکنید واز رنگین کمان برای لباس هایتان رنگ انتخاب کنید!»
 
باز در صفحه خانگی، عكس یك خانم طراح لباس با عنوان «بازگشت به بهشت با مد جذاب زنانه سیب»   به نمایش گذاشته شده كه در این عكس، این خانم روسری بر سر ندارد و وقتی روی آن كلیك می كنید، تصاویری می بینید که متاسفانه در شان فرهنگ اسلام و ایران نیست.
 
در این عكس ها پوشیدن مانتوی كوتاه و ساپورت و باز بودن یقه و نمایش دادن موها و پوشیدن كفش نامناسب و بدون جوراب در فضای عمومی، با عنوان «بازگشت به بهشت»(!) تبلیغ شده است.
 
در صفحه كیف و كفش زنانه ، انواع كفش های پاشنه بلند و روبازی كه صرفاً برای خودنمایی و جلب توجه كاربرد دارد و آسیب های جسمی شدیدی هم برای زنان در پی دارد، به عنوان مد كفش معرفی شده است. خانه مد ایرانی مبلغ و مروج مدهای خارجی است؛ نه طراح و سازنده و سامان دهنده مد ایرانی اسلامی. بخش «لباس های مجلسی زنانه»  این سایت هم نماینده همین واقعیت است.
 
 
 
در بخش لباس های خاص و متفاوت  هم یك سری لباس عجیب و نامتعارف بر تن مانکن هایی در شکل و هیئت دیوها(!) به نمایش  گذاشته و ادعا شده كه این طرح ها، «ایستادگی و پایداری را به مخاطب نشان می دهد»! چنین سخن گزافی در محضر ملتی كه اسوه مقاومت و پایداری است، هم خیلی خنده دار است و هم خیلی گریه دار!
 
 
خوشبختانه به قدری فعالیت های خانه مد ایرانی ضعیف و شرم آور است كه نگران بیشتر شناخته شدن آن با انتشار این اخبار نیستیم. نگرانی ما همان نكته ایست كه در بند اول این متن ذکر آن رفت. اینكه برای حل و فصل هر مشكل و معضلی یك گارگروه یا شورای ساماندهی یا خانه یا بنیاد تشكیل می دهند، كلاه گشادی است كه سر ملت می گذارند و به این شكل، از مسئولیت و پاسخگویی فرار می كنند و گاهی هم مقاصد و منافعی غیر از خواست ملت و رهبری را پیگیری می كنند.
 
برای بهبود وضعیت حجاب و عفاف و پوشش و نزدیك شدن به معیارهای تمدن ایرانی اسلامی، نیازی به تشكیل انواع كارگروه و خانه و بنیاد نیست! همه دستگاه ها باید به وظیفه خود عمل كنند؛ یعنیهمان چیزی كه در قانون 26 ماده ای عفاف و حجاب تصریح شده است!
 
تــــوضیــــــحات:
1- عكس هایی از صفحات سایت خانه مد ایرانی مستند و در متن آورده شده است.
2- وجود ده ها غلط نگارشی در متون سایت خانه مد نیز نشانه دیگری بر عدم توانمندی گروهی است که ادعای فرهنگ سازی تمدن ایرانی اسلامی، آن هم در پوشش (راهبردی ترین كالای فرهنگی)  را دارند.
تعداد بازدید از این مطلب: 716
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


قیمت روز خودرو 16تیر 93

 

قیمت انواع خودروهای داخلی و و ارداتی

ایران خودرو

نام خودروقیمت بازار ( تومان )قیمت کارخانه ( تومان ) 
وانت باردو . یورو 4 13,000,000 12,781,000  
وانت باردو . یورو 4 . دوگانه سوز 16,200,000 14,720,000  
سمند SE یورو 4 26,100,000 ---  
سمند LX یورو 4 28,400,000 26,632,000  
سمند LX دوگانه سوز --- ---  
سمند EF7 یورو 4 29,400,000 29,513,000  
سمند EF7 دوگانه سوز یورو 4 32,300,000 31,771,000  
سمند سورن ELX 35,100,000 30,467,000  
سمند سورن ELX با موتور EF7 35,900,000 33,126,000  
پژو GLX 405 یورو 4 28,100,000 25,800,000  
پژو GLX 405 یورو 4 . 2 ایربگ . داشبورد جدید 30,800,000 27,695,000  
پژو GLX 405 دوگانه سوز . یورو 4 31,700,000 ---  
پژو GLX 405 دوگانه سوز . یورو 4 . دو ایربگ 34,100,000 30,117,000  
پژو SLX 405 یورو 4 31,100,000 26,000,000  
پژو SLX 405 یورو 4 . 2 ایربگ . داشبورد جدید 33,300,000 30,301,000  
پژو پارس سال یورو 4 34,800,000 30,661,000  
پژو پارس سال یورو 4 . 2 ایربگ . داشبورد جدید 38,300,000 34,880,000  
پژو پارس . یورو 4 . دوگانه سوز 37,900,000 ---  
پژو پارس . یورو 4 . دوگانه سوز . داشبورد جدید 41,800,000 36,420,000  
پژو پارس LX یورو 4 40,500,000 ---  
پژو پارس LX یورو 4 . 2 ایربگ . داشبورد جدید 42,900,000 36,070,000  
پژو پارس ELX . موتور XUM 43,900,000 39,995,000  
پژو پارس ELX . موتور 1.8 48,800,000 ---  
پژو 206 . تیپ 2 36,700,000 ---  
پژو 206 . تیپ 5 37,200,000 34,114,000  
پژو 206 صندوقدار . V8 دو ایربگ 37,600,000 34,649,000  
رانا EL . TU5 ناموجود ناموجود  
رانا LX . TU5 32,800,000 32,031,000  
رنو تندر E2 38,700,000 36,151,000  
رنو تندر اتوماتیک E2 46,400,000 45,970,000  
وانت دیزل - فوتون 107,000,000 91,000,000  
سوزوکی ویتارا دنده ای کلاس 8 130,000,000 127,750,000  
سوزوکی ویتارا اتومات کلاس 8 141,000,000 133,920,000  
دنا - 1.7 لیتری EF7 --- ---  
دنا - 2.0 لیتری XUM --- ---  
 

سایپا

نام خودروقیمت بازار ( تومان )قیمت کارخانه ( تومان ) 
پراید 151 SE 18,000,000 ---  
پراید 151 TL 17,400,000 17,169,000  
پراید 151 SL 16,200,000 15,919,000  
پراید 132 TL --- ---  
پراید 132 TL پایه گازسوز 21,100,000 18,300,000  
پراید 132 SE 19,800,000 18,900,000  
پراید 132 LE 18,900,000 ---  
پراید 132 EX 19,400,000 ---  
پراید 132 EX پایه گازسوز 21,500,000 ---  
پراید 132 SX 18,400,000 20,208,000  
پراید 132 SL 16,600,000 19,685,000  
پراید 132 SL پایه گازسوز 19,200,000 21,180,000  
پراید 141 EX 18,300,000 ---  
پراید 141 SL --- 18,791,000  
پراید 141 SX 17,200,000 19,316,000  
پراید 141 SE 18,700,000 ---  
پراید 111 SE 21,300,000 19,429,000  
پراید 111 EX 21,000,000 ---  
پراید 111 LE 19,700,000 ---  
پراید 111 SX 19,200,000 20,440,000  
پراید 111 SL 18,500,000 19,900,000  
پراید SL 131 18,000,000 19,595,000  
پراید SL 131 گازسوز 19,600,000 21,090,000  
پراید SX 131 19,200,000 20,122,000  
پراید SE 131 19,600,000 18,868,000  
پراید SE 131 گازسوز 22,100,000 20,368,000  
پراید LE 131 18,900,000 ---  
پراید LE 131 گازسوز 21,500,000 19,425,000  
پراید EX 131 19,500,000 ---  
پراید EX 131 گازسوز 21,100,000 19,918,000  
پراید TL 131 19,200,000 ---  
پراید TL 131 گازسوز 20,500,000 19,875,000  
تیبا EX یورو 4 25,000,000 ---  
تیبا LX یورو 4 ناموجود ---  
تیبا SX یورو 4 23,900,000 24,183,000  
تیبا SX یورو 4 . دوگانه سوز 26,000,000 ---  
تیبا هاچ بک SX ناموجود ---  
وانت زامیاد 24 25,900,000 23,540,000  
وانت زامیاد 24 گازسوز 27,500,000 25,390,000  
وانت زامیاد 24 دیزل 28,800,000 27,960,000  
وانت شوکا ناموجود 25,870,000  
وانت شوکا گازسوز ناموجود 26,420,000  
زوتی . اس 300 75,400,000 72,650,000  
برلیانس - V5 ناموجود 90,600,000  
 

پارس خودرو

نام خودروقیمت بازار ( تومان )قیمت کارخانه ( تومان ) 
کولیوس تیپ 1 153,000,000 155,610,000  
کولیوس تیپ 2 162,000,000 165,800,000  
مورانو 2012 229,000,000 ناموجود  
نیسان تینا HIGH 155,000,000 138,370,000  
نیسان قشقایی HIGH 133,000,000 ---  
ماکسیما . مولتی مدیا ناموجود ناموجود  
مگان 2000 تیپ 1 107,000,000 76,779,000  
مگان 2000 تیپ 2 113,000,000 ---  
مگان 2000 دنده ای ناموجود ---  
مگان 1600 تیپ 2 79,000,000 64,966,000  
رنو تندر E1 ناموجود ---  
رنو تندر E2 39,200,000 36,147,000  
رنو پارس تندر 41,200,000 38,184,000  
پیکاپ تک کابین 86,000,000 72,829,000  
پیکاپ دو کابین DX یورو 4 99,000,000 86,662,000  
پیکاپ ریچ دوکابین دو دف 71,500,000 65,277,000  
 

کرمان خودرو

نام خودروقیمت بازار ( تومان )قیمت کارخانه ( تومان ) 
لیفان 620 موتور 1.8 46,200,000 44,200,000  
جک توجوی هاچ بک J3 37,000,000 33,990,000  
جک توجوی صندوقدار J3 ناموجود 35,560,000  
جک J5 51,000,000 47,500,000  
جک J5 اتوماتیک 61,100,000 57,900,000  
لیفان X60 64,600,000 60,600,000  
لوبو ناموجود ---  
 
 
    
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
 
    
       
       
       
       
       
       
       
       
 
 
    
       
       
 
    
       
       
       
       
       
 
    
       
       
       
       
       
       
       
 
    
       
       
       
       
       
       
       
       
     
تعداد بازدید از این مطلب: 406
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


«جن» و «از ما بهتران» در باور ایرانیان

مراسم زار

بابازار یا مامازار ها نیز درمان‌گران کسانی هستند که کالبدشان توسط «زار» تسخیر شده است. حرفه‌ی «بابایی» و «مامایی» توارثی است و از پدر و مادر به فرزندان منتقل می‌شود. اصولاً جادو-پزشکان در هر سرزمینی از پایگاه اجتماعی والایی برخوردارند و مورد احترام و تقدس مردم قرار می‌گیرند.

جادو از جمله مقوله‌هایی است که در مردم‌شناسی بسیار مورد توجه دانشمندان بوده است و در جهت تبیین و تفسیر آن در جوامع مختلف انسانی مطالعات بسیاری صورت گرفته است. به نظر دانشمندان حوزه‌های مردم‌شناسی، قوم‌شناسی و فولکلور، جادو آن نیرو و قدرتی است که با استفاده از روش‌های رازآمیز و به کمک نیروهای ماورا‌ء‌الطبیعه برای نفوذ یا تغییر وقایع هستی به کار برده می‌شود. در ایران، «از ما بهتران» هستند که می‌توانند به بدن ما وارد شوند و باید آن‌ها را از خود راند.

 

معصومه ابراهیمی - پژوهشگر مردم‌شناسی - در گفت‌و گو با ایسنا، در این‌باره اظهار کرد: به طور کلی هر عملیات جادویی در بستری از مناسک و آیین‌های رازآمیز و با بهره‌گیری از نمادها و اوراد و دعا و رفتارهای خاص صورت می‌گیرد. جادو جزو پدیده‌های فرهنگی بسیار کهن است که با دین و اسطوره، زبان، ادبیات و مهمتر از همه با درمانگری و پزشکی ارتباط تنگاتنگ دارد.

 

این پژوهشگر بیان کرد: در شیوه‌ پندار غیر اثباتی و فارغ از جریان علت و معلولی، که «لوسین لوی برول» آن را شیوه‌ی پیش- منطقی می‌نامد، نظامی از قوانین فکری حکم‌فرماست که با نظام عقلانیت کنونی متفاوت است و به شدت پدیده‌هایی مانند جادو را در خود می‌پرورد.

 

او بیان کرد: برخی از قوانین فکری که موجد جادوست، عبارت‌اند از قانون «سرایت» و قانون «همانندی»، که نظام تفکر جادویی را معنا می‌بخشد. برخی از نشانه‌های جادوی سرایت و همانندی را امروزه در مراسم و مناسک جن‌زدایی و دورکردن نیروهای خبیث در مناطق مختلف ایران باز می‌یابیم «پرخوانی» و مراسم «زار» از این جمله‌اند.

 

این استادیار دانشگاه اضافه کرد: جادو-پزشکانی که این مراسم را اجرا می‌کنند پیشینه‌ای کهن در فرهنگ ایران دارند و با نام‌های متعددی مانند «پری‌خوان»، «بابازار» و «مامازار» و «جن‌گیر» یا «بهره‌دار» شناخته می‌شوند. آن‌ها جادو-پزشکانی هستند که می‌دانند کدام دسته از «از مابهتران» به کالبد آدمی درآمده‌اند و برای بیرون راندن آن‌ها عملیات پیچیده‌ی جادویی را اجرا می‌کنند.

 

ابراهیمی همچنین گفت: باور به وجود دیو‌ها و شیاطین از باورهای کهن همه‌ی جوامع بشری است که مردم‌شناسان خاستگاه آن را «آنیمیسم» و اسطوره‌های متحول شده می‌دانند و آن را ردپایی مهم در مطالعه‌ی شیوه‌ی مردمان پیشین در نظر می‌گیرند. من در «کتاب دیوشناسی ایرانی» تلاش کرده‌ام با مطالعه‌ی مردم‌شناختی فرهنگ‌های شهری و روستایی پدیده‌ی دیو‌پنداری، خویش‌کاری‌های دیوها و ارتباط آن‌ها را با آیین‌ها، مناسک و اعمال جادویی را پی‌گیری کنم. در این کتاب بیشتر دیوها و هیولاهای وهمی و حوزه‌ی عملکرد جادویی آن‌ها معرفی شده‌است. این باور‌ها در ایران تا چندی پیش بسیار فراگیر بود ولی از چند دهه‌ی قبل به این سو کمتر شده یا به اشکال نوین و در کسوت پدیده‌های دیگر امتداد یافته است.

 

این پژوهشگر فولکلوریست بیان کرد: به هر حال، شکل سنتی‌تر باور به حلول یا پیکرگردانی دیوها و شیاطین در برخی مناسک محلی بارزتر است. از جمله آیین بادزدایی در جنوب ایران که عملیاتی جادویی برای بیرون راندن باد (به عنوان گونه‌ای از دیو ها و جن‌های شرور) از کالبد کسانی است که «مرکوب» یا «مسخر» نامیده شده و برای درمان آن‌ها اعمال جادویی متنوعی اجرا می‌شود.

 

او اضافه کرد: دیوها و شیاطین از راه‌های مختلفی کالبد آدمی را تسخیر می‌کنند. اما نقطه‌ی اشتراک همه‌ی آن‌ها این است که از ما بهتران معمولاً به صورت نامرئی و عمدتاً به صورت باد یا هوا در می‌آیند و در یک لحظه به داخل کالبد انسان حلول می‌کنند. از این‌رو در بسیاری از نقاط ایران و سرزمین‌های اطراف به تسخیر کالبد آدمی توسط از ما بهتران «باد زدگی» و تسخیرشدگان را «اهل هوا» می‌گویند.

 

 

ابراهیمی همچنین بیان کرد: اگرچه جادو-پزشکان با روش‌های درمانی جادویی جن‌بادهای شرور کالبد آدمی را رام یا به اصطلاح «صاف» می‌کنند اما کسی که یک‌بار توسط جن‌ها و شیاطین تسخیر شده باشد تا آخر عمر میانجی و واسطه‌ (مدیوم) میان جن‌ها و آدمیزادگان قرار می‌گیرد. از این‌رو به افراد تسخیر شده «اهل هوا» می‌گویند. دیوها و شیاطین به محض ورود به کالبد آدمی ارتباط او را با جامعه مختل می‌کنند. افراد جن‌زده (پری‌زده) یا تسخیرشده رفتار هیستریک پیدا می‌کنند. حالت غش و صرع به آن‌ها دست می‌دهد و رفتارهای نابه‌هنجار انجام می‌دهند و گاهی حتی برخی از اعضای بدن فرد فلج می‌شود. البته ممکن است آرام و بی‌حرکت هم بماند و ساعت‌ها به گوشه‌ای خیره شود یا همچون دیوانگان فریاد بکشد و لباس از تن بدرد و به خود یا دیگران آسیب برساند. در جنوب ایران به فرد تسخیرشده «هوایی» می‌گویند.

 

او اظهار کرد: در میان اهالی جنوب ایران، بویژه ساکنان استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر، «بادزدگی» یا «هوایی شدن» پدیده‌ی شناخته‌شده‌ای است و برای درمان آن هم مراسم ویژه‌ای با حضور درمان‌گران محلی که نقش جادو-پزشکان را ایفا می‌کنند، برگزار می‌شود. به مراسم درمان بادزدگی یا رام و مطیع کردن جن‌های درون کالبد انسان‌ها «زار» می‌گویند. زار نام یکی از شرورترین جن‌هایی است که به شکل باد یا هوا کالبد آدمی را تسخیر می‌کند.

 

این پژوهشگر بیان کرد: جادو-پزشکان همچون جادوگران ماهری هستند که به علت برخورداری از قدرت‌های جادویی یا به سبب تمرین و ممارست بر توانایی‌های غیر معمول، توانایی برقراری ارتباط با جهان از ما بهتران را کسب کرده‌اند. آن‌ها میان جهان انسانی و جهان فراانسانی نقش واسطه‌ای دارند.

 

او ادامه داد: از جمله شناخته‌شده‌ترین جادو-پزشکان به باباها یا ماماهای جنوب ایران می‌توان اشاره کرد که در درمان بادزدگی، رام و بیرون راندن جن‌های درون کالبد آدمی فعالیت می‌کنند. باباها و ماماهای جنوب معمولاً سیاه‌پوستان دورگه‌ای هستند که براساس تخصصشان در بیرون راندن جن‌های مختلف نام‌گذاری می‌شوند. مثلاً «بابانوبان» جادو-پزشکی است که در زمینه‌ی جن «نوبان» تخصص دارد.

 

او ادامه داد: بابازار یا مامازار ها نیز درمان‌گران کسانی هستند که کالبدشان توسط «زار» تسخیر شده است. حرفه‌ی «بابایی» و «مامایی» توارثی است و از پدر و مادر به فرزندان منتقل می‌شود. اصولاً جادو-پزشکان در هر سرزمینی از پایگاه اجتماعی والایی برخوردارند و مورد احترام و تقدس مردم قرار می‌گیرند.

 

این پژوهشگر مردم‌شناسی همچنین بیان کرد: شیوه‌ی درمان همه‌ی جادوپزشکان در چند اصل با هم مشترک است؛ مانند استفاده از موسیقی ممتد و یکنواخت (شامل طبل‌کوبی، ذِکرخوانی، آوازخوانی)، قربانی کردن حیوانات، برپایی سفر‌ه‌های غذا که در آن خوراکی‌های مخصوص قرار دارد، کتک زدن و یا سوزندان فرد جن‌زده، سوزندان بخورها و گیاهان خوشبو و رماننده مانند اسپند، یا دود کردن گیاهان بدبو یا مدفوع، خوراندن برخی داروها به بیماران جن‌زده که در آن‌ها حالت توهم پدید می‌آورد، رقص‌های یکنواخت، روغن‌مالی یا عطرآگین کردن بدن بیمار جن‌زده و افروختن آتش تا چند شبانه‌روز.

 

 

ابراهیمی اظهار کرد: اگر از ما بهتران کالبد انسانی را تسخیر کنند، رابطه‌ای متقابل میان آن‌ها و انسان پدید می‌آید. یعنی آنچه بر جسم و روان آدمی بگذرد بر از ما بهتران نیز تأثیر می‌گذارد. بر اساس همین قانون جادویی سرایت کاهنان و جادوپزشکان گاه با کتک زدن و سوزندان فرد جن‌زده به جن درون او صدمه می‌زنند تا جن کالبد را رها کند و از آن خارج شود.

 

این مدرس دانشگاه گفت: کاهنان و جادو-پزشکان برای برقراری رابطه با جن‌ها معمولاً در «مراقبه» و «چله‌نشینی» به سر می‌برند. صرفاً با پشت سر گذاردن دوره‌های طولانی‌مدت تزکیة نفس و روش‌های آرامش روح و روان است که جادوپزشک توانایی مافوق بشری پیدا می‌کند و به تسخیر از ما بهتران دست می‌زند. به غیر از جادو-پزشکان، حتی مردم معمولی نیز بر این باورند که اگر در چله بنشینند یا به مجالس طولانی‌مدت ذکر و دعاخوانی بروند، می‌توانند ارواح و از ما بهتران را نزد خود احضار کنند و آنچه را می‌خواهند از آن‌ها بگیرند.

 

 

او ادامه داد: در جنوب ایران باباها و ماماها با لباس‌های یکسره سفید و چوب خیزرانی در دست شناخته می‌شوند. معمولاً به دستور بابا و ماما در تمام محله طبل کوبیده می‌شود و آن نشانه‌ی این است که جن‌بادی کسی را تسخیر کرده است و برای درمان آن قرار است مراسم زار برپا شود. محلی‌ها اصطلاحاً اجرای مراسم زار را «بازی» می‌گویند.

 

 

این پژوهشگر گفت: با شنیدن صدای طبل همه به سمت محل اجرای مراسم می‌شتابند. برخی افراد نیز لباس سفید به تن دارند. آن‌ها «اهل هوا» هستند؛ یعنی کسانی که با درمان بابا و ماما بهبود یافته‌اند. جن درون آن‌ها یا از کالبدشان خارج شده یا رام و بی‌آزار شده است. اگرچه آن‌ها بهبودی یافته‌اند اما در همه‌ی عمر ملزم به رعایت برخی قوانین و شرایط هستند. از جمله پوشیدن لباس‌های یکسره سفید و پاکیزه، شستشو و عطرآگین کردن بدن، دست نزدن به مردار، دست نزدن به ناپاکی‌هایی مانند نجاست، نیاشامیدن مسکرات و از همه مهم‌تر شرکت کردن در مراسم و «بازی‌هایی» که برای افراد جن‌زده برگزار می‌شود.

 

 

ابراهیمی بیان کرد: اگر اهل هوا شایست‌ها و ناشایست‌ها را رعایت نکنند مجدداً گرفتار و مسخّر جن‌بادها می‌شوند. از این‌رو به غیر از مردم عادی، اهل هوا نیز در اجرای مراسم زار شرکت می‌کنند. باباها و ماماها هم در چند مرحله به اجرای مراسم می‌پردازند. معمولاً در مرحله‌ی اول بیمار در حجاب و پرده نگهداشته می‌شود.

 

او افزود: بابازار و یا مامازار به بدن بیمار ضمادی تهیه شده از هفت گیاه بی‌خار و خاک هفت گذرگاه می‌مالد و با چوب خیزران به بدن بیمار ضربه می‌زند و آن را متبرک می‌کند. عصا و چوب خیزران در تمام مراحل اجرای مراسم در دست بابازار یا مامازار است. پس از آن انگشت شست پای بیمار با ریسمانی از موی بز بسته می‌شود تا قدرت جن‌باد کم شود. سپس با تشدید محرک‌های حسی از طریق حالت خلسه و موسیقی و رقص، کف زدن و دود کردن کندر و اسفند و آوازخوانی، او را به مرحله‌ای از خلسه می‌رسانند که از خود بی‌خود می‌شود.

 

این پژوهشگر همچنین گفت: در این مرحله بابازار یا مامازار با جن درون فرد رابطه برقرار می‌کنند و از او می‌خواهد که از پیکر آن فرد بیرون بیاید. معمولاً جن‌بادها خواسته‌های ریز و درشتی دارند و تا خواسته‌های آن‌ها انجام نشود «مرکب» خود را ترک نمی‌کنند. جن‌بادها معمولاً خوراکی می‌خواهند. از این‌رو در طول مراسم درمان سفره‌ای گسترده می‌شود و خوراکی‌هایی چون خرما و خون حیوان قربانی که معمولاً بز است در آن قرار داده می‌شود و در سفره‌ی گل‌های رنگارنگ، میوه‌های تازه، میوه‌ی درخت کنار، شیرینی و تخم‌مرغ می‌گذارند.

 

او افزود: ممکن است جن‌باد به بابا یا ماما بفهماند که قطعه‌ای طلا یا جواهر یا حتی عصای خیزران می‌خواهد. به هرحال جادوپزشک، پس از برآوردن خواسته‌های جن‌باد، با اعمال خاصی او را تسخیر می‌کند. پس از اجرای مراسم بیمار هویت جدیدی کسب می‌کند و به حلقة‌ی «اهل هوا» می‌پیوند و رعایت برخی شایست‌ها و ناشایست‌ها بر او واجب می‌شود. مراحل سه‌گانة‌ی درمان بیمار نوعی «مراسم گذار» را یادآوری می‌کند که برخی مردم‌شناسان همچون «ون‌جنپ» به آن پرداخته‌اند.

تعداد بازدید از این مطلب: 561
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


استخدام تامین اجتماعی

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: به زودی 1900 نفر نیروی انسانی در بخش درمان سازمان تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور استخدام می‌شوند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدعلی همتی با بیان این مطلب افزود: با این تعداد استخدام، افت نیروی انسانی مربوط به سال‌های 91 و 92 و جذب نیرو برای راه‌اندازی مراکز درمانی جدید سازمان، تا حدود زیادی جبران خواهد شد.

وی اظهار کرد: نیروهای انسانی جذب شده اعم از پزشک، دندانپزشک، داروساز، متصدی امور دارویی، ماما، کارشناس علوم آزمایشگاهی، پرستار، بهیار، حسابدار، متصدی امور پشتیبانی و متصدی امور خدمات عمومی خواهد بود.

دکتر همتی خاطرنشان کرد: این استخدام از طریق آزمون و انجام مصاحبه که از طریق سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام عمومی خواهد شد، برگزار می‌شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 479
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


گوگل کروم محبوب ترین مرورگر دنیا شد
بر اساس گزارش ADI:

 

نکته جالب توجه این گزارش آن است که مرورگر موزیلا فایرفاکس با افت شدید 20 درصدی نسبت به جایگاه اصلی خود از دو سال گذشته روبرو شده است. در ماه آوریل مرورگر فایرفاکس به دلیل آنکه مرورگر پیش فرض هیچ دستگاه موبایلی نبوده است، تنها سهم 8.7 درصدی از بازار مرورگرها را به خود اختصاص داده است.

 

  گوگل کروم توانسته است 31.8 درصد از سهم بازار را در مرورگر دسکتاپ و موبایل (اندروید) به خود اختصاص دهد در حالی که IE در حدود 30.9 درصد از بازار را در اختیار خود گرفته است.

بر اساس گزارش Adobe این ارقام حاکی از رشد شش درصدی محبوبیت گوگل کروم در بین کاربران و همچنین افت شش درصدی مرورگر مایکروسافت در بازار در بازه زمانی یکساله است.

گوگل کروم محبوب ترین مرورگر دنیا شد

در این گزارش همچنین ذکر شده است که مرورگر سافاری اپل با 25 درصد از سهم بازار در مکان سوم در مرورگرهای دسکتاپ و موبایل ایستاده است که نوز بیش از نیمی سهم بازار مرورگر ها را در اختیار دارد.

تایلر وایت، تحلیلگر ADI عنوان کرده است که در این رتبه بندی آنچه مورد توجه قرار گرفته است، مرورگر Default در سیستم یا دستگاه است. امروزه مرورگرهای موبایل اهمیت ویژه را دارا هستند که همین امر منجر به آن شده است که گوگل کروم و سافاری به عنوان مرورگرهای پیش فرض اندروید و iOS از رقیبان خود پیشی بگیرند:

گوگل کروم محبوب ترین مرورگر دنیا شد

نکته جالب توجه این گزارش آن است که مرورگر موزیلا فایرفاکس با افت شدید 20 درصدی نسبت به جایگاه اصلی خود از دو سال گذشته روبرو شده است. در ماه آوریل مرورگر فایرفاکس به دلیل آنکه مرورگر پیش فرض هیچ دستگاه موبایلی نبوده است، تنها سهم 8.7 درصدی از بازار مرورگرها را به خود اختصاص داده است.

اما برای تجزیه و تحلیل سهم بازار مرورگرهای دسکتاپ در شش سال گذشته ADI اقدام به رصد و بازرسی کاربرد مرورگرها در 17 میلیون بازدید از 10 هزار وب سایت و همچنین بیش از یک تریلیون بازدید تا سال 2008 کرده اند. در این تجزیه و تحلیلی شش ساله البته هنوز IE در مجموع با در اختیار داشتن 43 درصد از سهم بازار مرورگرهای دسکتاپ مکان اول را در اختیار دارد و گوگل کروم با اختلافی 10 درصدی در مکان دوم در بین مرورگرها محبوب در ایالات متحده شناخته شده است:

گوگل کروم محبوب ترین مرورگر دنیا شد

اما در مرورگرهای موبایل، سافاری اپل با 59.1 درصد از سهم بازار محبوب ترین مرورگر موبایل شناخته شده است و به دنبال آن مرورگر Android با 20.3 درصد و Chrome Mobile با 14.3 درصد به ترتیب در مکان دوم و سوم قرار دارند. Adobe عنوان کرده است که پیش تازی سافاری تنها مربوط به مرورگر موبایل آن میشود و در مرورگر دسکتاپ، اپل بعد از IE، گوگل کروم و فایرفاکس قرار دارد:

گوگل کروم محبوب ترین مرورگر دنیا شد

با توجه به وضعیت تقسیم منابع و سهم بازار در بین مرورگرهای محبوب، تامارا گافنی مدیر تیم تجزیه و تحلیل ADI معتقد است که اکنون بازاریابی دیگر تنها با تمرکز بر یک مرورگر امکانپذیر نیست. وی میگوید: امروز بازار چند پاره است. 4 بازیگر بزرگ در این بازار حضور دارند و بخش مشخصی از مخاطبان دیجیتال به هر یک از آنها اختصاص دارد. که این امر باید مورد توجه بازاریابان قرار گیرد.

گفتنی است، همه اینها در حالی است که گوگل کروم قرار است به زودی به عنوان مرورگر پیش فرض در اندروید مورد استفاده قرا گیرد که این موضوع بیش از گذشته به افزایش سهم این مرورگر در سرتاسر جهان کمک خواهد کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 446
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0




تعداد صفحات : 23


 
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد